28 Novembre 2015

“El quadern gris” de Josep Pla. L’obra de tota una vida

Josep Pla va tenir relació amb Miquel Mateu i el Castell de Peralada. Mateu com editor, li va encarregar diversos articles: Pla li sol·licità diverses vegades la seva mediació davant la censura. D’altra banda Pla al dedicar-li els seus llibres insistia en que Miquel Mateu havia de ser “El nou comte d’Empúries”. A les visites de l’escriptor al castell sempre feia una volta per la biblioteca, a la que volia treballar tota una setmana. No ho va fer.

La present conferència és el primer acte d’homenatge del castell al gran escriptor.

XAVIER PLA  És llicenciat en filologia catalana i francesa, i doctor en Lletres per la Université París-Sorbonne el 1996. Actualment és professor de Literatura Catalana Contemporània i Teoria de la Literatura a la Universitat de Girona. És membre del Patronat de la Fundació Josep Pla, de Palafrugell, des del 1998, i ha editat llibres sobre Josep Pla. El 2014 edità i prologà La vida lenta. Notes per a tres diaris (Destino), un llibre inèdit que recull les anotacions de Josep Pla els anys 1956, 1957 i 1964. Des de fa anys, és un freqüent i prestigiós crític i divulgador de l’obra de Pla al medis. Premi Nacional de Cultura (2015).

DISSABTE    28 NOVEMBRE

10:30h.                 Cafè benvinguda al claustre del Museu del Castell de Peralada

11:00h.                 Conferència: Josep Pla

Ponent: Xavier Pla.

12:30h.                 Visita guiada al Museu del Castell de Peralada.

13:30h.                 Dinar optatiu al Grill del Celler

CONFERENCIA i VISITA:               15,00€