24 Octubre 2015

Novetats sobre Sant Pere de Rodes

Sant Pere de Rodes és un monument emblemàtic del romànic català, a més és un monument amb grans especificitats pel que fa a la seva història, estructura i art. Per aquestes raons contínuament es preparen estudis sobre diversos aspectes del monument. El present col·loqui tractarà de les aportacions més recents, algunes ja publicades i d’altres inèdites.

Ponents. Jaume Barrachina (Director del Museu del Castell de Peralada), Josep Giner (Professor d’Arquitectura a la Universitat de Barcelona), Immaculada Lorés (Professora titular a la Universitat de Lleida), Sònia Masmartí (Coordinadora general de Sant Pere de Rodes), Jordi Mestre (Fotògraf), Clara Poch (Coordinadora d’activitats de Sant Pere de Rodes)

DISSABTE 24 OCTUBRE

10:00 h. Cafè de benvinguda al claustre del Castell.

10:30 h. Jaume Barrachina. Presentació: Una teoria sobre Sant Pere de Rodes a l’alta Edat Mitjana.

10:50 h. Jordi Mestre. La construcció preexistent integrada a l’absis.

11:10 h. Josep Giner. L’església i el temple d’Ezequiel.

11:30 h. Sònia Masmartí. Els anys sants.

11:50 h. Pausa. Visita a les escultures de Sant Pere de Rodes de les col·leccions del Museu del Castell de Peralada.

12:20 h. Imma Lorés. La història de Noé: un nou capitell del claustre?

12:40 h. Jaume Barrachina. Iconologia de la portada.

13:00 h. Clara Poch. Les relíquies.

13:20 h. Imma Lorés. Cloenda.

14:00 h. Dinar optatiu.

16:30 h. Visita al Museu del Castell de Peralada.

CONFERÈNCIA i VISITA                 15,00 €

PREU DEL DINAR                           16,80 €