Dissabte, 22 de Març de 2014

HISTÒRIA, CULTURA I ECONOMIA DEL VI

Des de finals del segle XIX el vi es planteja com un fenòmen complex: no només una beguda excepcional sinó també una manera de viure, de comprensió del passat i de sosteniment de la regió productiva. En aquest cas es farà especial esmena del vi empordanès.

Lluis Tolosa és sociòleg i escriptor, especialitzat en sociologia de la comunicació i els darrers anys dedicat a la divulgació de la cultura del vi. Ha publicat una dotzena de llibres sobre vins i enoturisme, que han estat reconeguts amb diferents premis nacionals i internacionals. També ha publicat més d’un centenar d’artícles sobre màrqueting del vi i ha impartit nombroses conferències i cursos sobre enoturisme. Com a sociòleg fa una aproximació pluridisciplinària a la cultura del vi, amb èmfasi en la història, el patrimoni i l’economia del vi. Un dels seus últims llibres és la Guia d’Enoturisme de l’Empordà, premiada com la Millor Guia d’Enoturisme d’España en els premis Gourmand, el concurs de llibres de vins i gastronomia més important del món, on cada any participen més de 5.000 llibres de més de 100 països diferents.

10:30 h.  Cafè de benvinguda a la Biblioteca del Castell

11:00 h.  Conferència. Història, cultura i economía del vi

Ponent. Lluis Tolosa

12:00 h.  Visita enològica i tast de vins, a càrrec de Delfí Sanahuja, enòleg de Cavas Castell de Peralada