Dissabte, 25 de maig de 2013

LES CIGONYES AL MÓN I ZOOM FINS L’EMPORDÀ

Tractarem sobre l’estat i la distribució de les 20 espècies de cigonyes que actualment hi ha al món, així com una aproximació  a la seva evolució. Després d’aquesta revisió de la familia Ciconidae, parlarem de la cigonya blanca (Ciconia Ciconia), que és l’espècie que cria a l’Empordà, amb una important colònia als jardins del Castell de Peralada. Durant els darrers anys la cigonya ha passat de considerar-se en perill d’extinció a l’Europa occidental a estar en franca recuperació gràcies als projectes de protecció, com el que es va engegar al castell de Peralada per la decida voluntat de la família Suqué Mateu. Analitzarem la seva recuperació a nivell d’Europa, d’Espanya, de Catalunya i finalment de l’Empordà. Intentarem preveure el seu futur i el de la seva cosina germana, la cigonya negre, que també es troba a l’Empordà i pot arribar-hi a criar en un futur proper.

Jordi Sargatal i Vicens  Ornitòleg. Director del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà (1984-1998), de la Fundació Territori i paisatge (1998-2009) i editor del Handbook of the Birds of the Wold (vol. 1-7).

10:00 h.  Cafè de benvinguda

10:30 h.  Conferència. Les cigonyes al món i zoom fins l’Empordà.

Ponent. Jordi Sargatal i Vicens.

12:00 h. Visita guiada a càrrec de l’ornitòleg Sr. Jordi Sargatal, per veure les cigonyes i els seus nius, al Parc del Castell de Peralada.

13:00 h. Tast de vins a la Botiga del Celler.

14:00 h. Dinar optatiu al Grill del Celler.

16:00 h. Visita guiada al conjunt Castell de Peralada

INSCRIPCIONS

conferència i visita. 15,00 €

Preu del dinar 15,50 € (tot inclòs)