Dissabte, 26 d'abril de 2014

PASSAT, PRESENT I FUTUR DE LA CRÒNICA DE MUNTANER

Com Cèsar o Cervantes, Ramon Muntaner pertany a la gran nòmina de soldats-escriptors, excels escriptors. Potser el cronista de Peralada considerés que en la vida es més essencial era l’acció i l’escriptura es seu reflex subordinat. Però aquella escriptura, junt amb la de Llull són els fonaments de la prosa catalana.

Júlia Butinyà i Jiménez, Catedràtica de Literatura Catalana Medieval (UNED, 2009). Doctora en Filologia Romànica  (UB, 1978). La seva principal línia d’investigació és l’Humanisme a la Corona d’Aragó, sobre la qual ha publicat una trilogia entre 1999 i 2006: Tras los orígenes del Humanismo: El “Curial e Güelfa”; En los orígenes del Humanismo: Bernat Metge; Detrás de los orígenes del Humanismo: Ramon Llull. També és autora de diccionaris (Diccionari d’autors en català modern; Diccionari Barcanova de la Llengua Bàsic) i d’estudis de l’època moderna, i de material audiovisual. Corresponent a Madrid de la Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona des de 1996.

10:30 h.  Cafè de benvinguda a la Biblioteca del Castell

11:00 h.  Conferència: Passat, present i futur de la Crònica de Muntaner